måndag 10 maj 2010

Ingen feber, bara yr

Så skulle jag vilja sammanfatta helgens alla politiska utspel. Må vara att Mona Sahlin i går hade feber i debatten mot Fredrik och därför snurrade till alla siffror. Men lite symptomatiskt också. Det är snurrigt bland de rödgröna. Inte minst bland de rödröda. Vänstern vill ju göra en herrans massa tok för en herrans massa pengar som de inte vet var de ska ta ifrån. Kanske ska de snyta dem ur näsan.

Bra är iallafall att Alliansen kommit med sin valplattform so visar på vilken riktning vi vill att Sverige ska gå. Mycket gediget arbete och mycket trevlig väg. Ser dessutom fram mot varje enskild arbetsgrupps presentationer av de konkreta förslagen. Det ser ut att bli en bra vår det här.

Lördagens Alliansdag i Hallstahammar tror jag också var en liten kickoff och nystart inför det intensiva arbetet vi har framför oss.

Länkar: Exp, Exp, Ab 1, Ab 2, Ab 3, SvD 1, SvD 2, Dn, Kent, Tokmoderaten, Fredrik, Daniel, Peter, Mats, Edvin, Jenny, Dick, Anna,

2 kommentarer:

  1. Varför har du negativ text dvs ljus text på mörk bakgrund?

    Svårläst,, vilket gör att åtminstone jag inte läser klart på dina inlägg.

    Negativ text var populärt i början på 1900-talet men nu är det 2000.

    Tror du inte mig kolla med textdesigners!

    Olle E

    SvaraRadera
  2. Hej Olle!

    Tack för din synpunkt. Jag valde det här utseendet för att jag tycker att det är snyggt. Om det är svårtläst och gör att man inte läser vidare så är det ju ganska dumt. Tar till mig det och funderar på om jag ska ändra.

    Om det är modernt eller inte är inte så viktigt för mig. Det ska vara snyggt och funktionellt.
    Tack för ditt påpekande!

    SvaraRadera