söndag 23 maj 2010

Fasen va kul det är med landstinget

Står på femte plats på listan till landstingsvalet i höst. Det är valbar plats. Så i fredags var det valupptakt och konferens för oss landstingspolitiker och blivande landstingspolitiker. Och shit vad inspirerande och kul det var! Åsa hade fixat en superkonferens i Kungsör men framförallt så är jag glad över all inspiration. Jag trodde att kommunpolitik var det roligaste i världen. Ju mer jag lär mig om landstinget så blir det konkurrens om första platsen.

Med 99 powerpoint-slides presenternade Tomas Högström i en saling blandning vad landstinget gör och hur det fungerar. Typ. -Det var väl inte avskräckande, frågade mig någon. Tvärtom. Jag ville hoppa upp och ner och titta på minst 99 slides till! Är mycket glad över att jag har möjlighet att engagera mig både på kommun- och landstingsnivå. Det är ju här verksamheterna som är närmast människor finns. Vård och kommunikationer, omsorg och skola.

Är nästan ofattbart glad att jag får förmånen att lära mig mer och vara en del av ett samhälle i förändring. Politik är roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar