onsdag 5 maj 2010

Drömvärld

Jag är helt imponerad av Billström också. Förutom att han får ha kul varje dag på jobbet och kan skriva minister på visitkortet så är han ju också värsta dörrknackarexperten!
Förra valet knackade han över 10000 dörrar! Fattar ni! Det är precis hur många som helst.
-Ja, men så höll jag ju på nästan varje dag från maj och till valet. Där i september var jag säkert ute minst sex timmar om dagen, sa han och konstaterade att så mycket knackande blir det inte i år som statsråd.

Stor arbetsinsats, javisst! Men det ger ju resultat också. 2002 fick han mest kryss av alla efter Göran Persson och Alf Svensson. Det är inte dåligt det. Nu aspirerar jag ju inte än på att spela i en liknande division men banne mig om jag inte ska knacka flest dörrar i Västmanland och få flest kryss i Hallstahammar!

Vi knackade lite i Kolbäck också. Det var roligt. Det är kul att se folks miner när de inser att det står en livs levande minister på trappan. Det tar ett tag innan poletten ramlar ner liksom. Och det är roligt att knacka dörr i grupp också. Man får liksom lite extra.

Vi hann inte vara ute så länge men några mycket kvalificerade samtal hann vi med. Ett av dem var med Annemo Friberg, som jag i måndags träffade för första gången. På Rotary. Världen är liten och går hela tiden ihop. Hon och hennes man hade många kloka synpunkter, bland annat var de väldigt upprörda över de rödgrönas förslag om höjd bensinskatt.
-Då kan vi ju lika gärna bestämma att alla ska bo i sju städer och stänga ner resten av Sverige.
Tobias lovade att några två kronor i bensinskattehöjning blir det absolut inte tal om med en Alliansregering.

Ännu roligare blev det när Annemo sprang in och hämtade kameran och blocket och började intervjua oss. Det visade sig att hon bloggar på Vlts Hallsta-bloggeria. Så nu finns vårt besök med där! :o)

På det hela taget har det varit en fantastiskt rolig dag och jag är mycket nöjd med mitt första ministerbesök!

2 kommentarer:

  1. Härligt jobbat! Fast det där med flest kryss i Hallstahammar ska vi bli två om ;-)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha! Ja, kan tänka det! :o) Och det roliga är att jag har inte haft det målet innan men blev superpeppad nu! :o) Vi får slåss...:o)

    SvaraRadera