söndag 1 augusti 2010

Förändringen har börjat

Tidigare i år utnämnde jag 2010 till förändringens år. Och länge såg det ut att vara helt fel förutspåelse. Men så sa jag upp mig från mitt fasta kontrakt strax innan semestern. Och sedan dess har det hänt grejer. Semestern ska ju vara en tid för absolut ingenting och så har det väl varit också. Många och sköna har dagarna varit som bara flugit förbi utan att något särskilt hänt alls. Men så har jag ju också gott och blivit med nytt jobb!

Ett jätteroligt jobb som communications manager på Sandvik här i Hallstahammar. Ska verkligen bli superkul att jobba på ett stort tekniskt företag med verksamhet över hela världen. Så klart kommer det säkert att finnas dagar när jag saknar mitt fria liv som egenföretagare men på det stora hela tror jag att jag kommer att älska varje dag av mitt nya jobb! Tjohoo! Det enda smolket i bägaren är väl tajmingen då.

Att börja på nytt jobb tar ju ofta ganska mycket tid och energi, och vet ni, jag börjar nu i augusti. Ja, just det, ungefär samtidigt som valrörelsen drar igång på allvar...:o) Men jag satsar på att ändå göra mitt bästa och jobba stenhårt för att Alliansen ska behålla regeringspositionen och att vi ska få ett majoritetsskifte här i Hallstahammar också!

Och idag börjar det. På riktigt alltså. Idag är det första augusti och det är bara en månad och nitton dagar kvar tills det är avgjort. Jag är helt övertygad om att det kommer att gå bra och bli alldeles fantastiskt. Även sommarens opinionsundersökningar har ju visat på tendenser i den riktningen. Men det är nu det börjar på allvar, mycket hårt arbete krävs.
Här i Hallstahammar drar vi igång på riktigt på torsdag med upptakt för alla Moderater. Ska bli såå kul! Mycket som ska organiseras och finputsas på. Men jag tror att det kommer att gå alldeles lysande! Vi är ett starkt gäng som kommer att göra vårt yttersta för framgång! För att inte tala om Alliansen Hallstahammar. Shit, vad roligt det är.

Så se det här som att semestern är slut och nu är det full fart in i kaklet som gäller! Och hur man hanterar kakel har jag koll på, senaste dagarna har jag bott i kakelfixet och i dag är det fogmassan som ska på plats så är vår fd vattenskadade gästtoalett snart klar.

Tjohoo! Nu börjar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar