onsdag 9 juni 2010

Rekordknack!

53 knackade dörrar för mig på en enda kväll! Så produktiv har jag nog aldrig varit. Men det var ju så roligt och det var ju så fint väder och alla är ju så trevliga!
Och det märks verkligen att respektive område i kommunen har sina speciella hjärtefrågor. Här i Kolbäck på sommaren är det cykelbanor som står högst upp på den lokala agendan. I vintras i Näs var det mycket snöskottning folk ville förbättra. Men oavsett var vi går någonstans så är förskolan het.
Idag märktes det också att det går frammåt för Moderaterna. Idag gick jag i vårt mest prioriterade område, där flest sossar gick över till Moderaterna förra valet. Och i väldigt många dörrar var budskapet: fortsätt jobba, ni gör ett väldigt bra jobb!
Uppmuntran har jag fått tidigare också men det var extra uttalat idag.

Och en rolig grej apropå det här med lågt förtroende för Mona. Hej, jag heter Jenny och kommer från Moderaterna sa jag. Nej tack, jag har röstat rött i hela mitt liv, sa mannen som öppnade. Men jag vill bara veta om du tycker att något kan bli bättre, sa jag. Och vi började prata.
Min pappa har gått vartenda första majtåg och han blev 95 år, jag har röstat på s så länge jag kan minnas. Men i år tänker jag inte rösta alls... Iallafall inte i riksdagsvalet... Jag bara inte kan med henne de valde. Det går inte alls att rösta på Mona.

Och det är ju så det är lite. Roligt att höra. Särskilt från en sådan inbiten gråsosse.

1 kommentar:

  1. Fantastikst bra jobbat!
    Jag fick också ett telefonsamtal i går kväll av en inbiten sosse, närmare 80 år gammal som alltid röstat S, hon sa: "Mona som statsminister - det skulle vara bedrövande. Jag måste rösta på er så det inte blir så! och den där Anders verkar ju vara fantastiskt bra med pengarna och dessutom trevlig då han var på Bingolotto"

    Dessa kommentarer värmer!
    Kör hårt med dörrarna!

    Ulf

    SvaraRadera