fredag 30 april 2010

Svagt i ledningen - igen...

Varken Hallstahammars eller Surahammars styrande kommer att närvara vid högtidligheterna kring Victoria och Daniels bröllop. De har tackat nej till att delta i middagen kvällen innan själva bröllopet. Jag tycker att det är ganska ruttet... Vi har monarki i Sverige och det här är en positiv händelse för hela landet. Och då ska våra företrädare utmärka sig genom att vara surlökar och inte vara med och leka.
Det här handlar ju inte om pengar. Håller med om att kommunerna inte ska ge pengar eller andra presenter till bröllopet men att hedra och uppmärksamma och vara trevlig. Var gör det ont någonstans?
I Västerås har man tillägnat en lekplats till Victora och Daniel, det är ju ett perfekt sätt att göra något bra för den egna kommunen men ändå visa respekt.
Inser att det inte är någon idé att hoppas på vanligt hyfs och tro att någon liknande ska hända i våra ofritänkande kommuner...

Hipp hipp hurra! För kungen som fyller år idag!

6 kommentarer:

  1. SNÅLA ÄR NI..DE ÄR VÄL DE DET BEROR PÅ!!

    SvaraRadera
  2. Ni och ni. Jag tillhör ju oppositionen och tycker att man kan fira ett bröllop och vara stolt över vårt land även om man råkar vara rödsosse...

    Jag skulle således ha gått om jag fått inbjudan!

    SvaraRadera
  3. Hmmm lite elakt o trångsynt kan jag tycka. Tror inte att de valt att inte gå för att vara surlökar. Som sagt så är det ju något positivt för hela landet oavsett partitillhörighet. Monarken har inga som helst politiska befogenheter och jag tycker att det är trist att göra detta till "något politiskt". Men visst det är valår och finns det något att hacka på så ska man väl ta chansen så som du gjort nu vilket är synd i.o.m att det faktsikt är en positiv händelse för alla, oavsett om man är för eller mot monarkin.

    SvaraRadera
  4. Hmm.... Jag ska nog skriva nåt om detta... Jag inser att folk i allmänhet har fel fokus. Folk ser bara en stor kostnad men ingen skriver om vad dessa pengar ger egentligen.

    Jag är för kungahuset. Jag har varit i andra länder och där är Sverige ett starkt varumärke mycket tack vare kungahuset. Det ska man inte förakta!!

    Det är att göra det lätt för sig att klaga på kostnaden. Men sen resa utomlands och få respekt för sitt svenska pass... Det är skillnad!! Den respekten går inte att köpa för pengar. Den respekten kan bara ett kungahus ge!! :-)

    Det var bra uttryckt! Det kör vi på!! :-)

    SvaraRadera
  5. Och hur kom herrn in på svenska pass och den representation som kungahuset ger? Jag fattar nada men visst det var väl kankse ett bra uttryck, bara i fel sammanhang eller?

    SvaraRadera
  6. Är inte moderat och lär aldrig bli det men håller fullkomligt med att det är ett tecken på ohyfs från politikernas sida. Här i Sala ska kommunen samla ihop fina teckningar och som ska sammanställas till en bok. Boken ska därefter ges som en gåva till paret! Det är teckningar som är ritade av barn i Sala hur de ser på framtiden. Det behöver ju inte alls bli dyrt. Så larvigt att gnälla om pengar. Tror inte paret bryr sig om presentens ekonomiska värde utan att det är fina idéer och kommer från hjärtat. Jag skäms för att komma från Hallstahammar och vara röd!! Hyser stor respekt för kungahuset och är stolt över vår monarki./Eva

    SvaraRadera