torsdag 22 april 2010

Go Fagersta!

Nu får jag snart utnämna den här bloggen till officiell dörrknackningsblogg! Alldeles nyss hemkommen från Fagersta där mina m-kollegor brottas med 58% vänsterpartister. Men när man skrapar på ytan och tänker efter så är dessa 58% egentligen bara en enda person... Hur det nu kan hänga ihop.
Men det kan vara på väg att ändras. För Fagersta-föreningen är mycket öppna och nyfikna av sig. Dörrknackningskampanjen tror man kan göra stor succé. De beslutade sig genast för att på en gång lägga upp en strategi och knacka sina prioriterade områden. Mycket glädjande och jag och ombudsmans-Ulf for därifrån med mycket hopp i hjärtat!

2 kommentarer:

  1. hmmm... tro mig - personkultens dagar är förbi och det med all rätt.

    SvaraRadera
  2. Kultens tid kanske är förbi men inte vikten av enskilda personer i politiken. Du är ju ett levande bevis på att en bra person som inger förtroende och kan föra fram idéer på ett sätt som uppenbarligen tilltalar många.
    Tror att vi är många som skulle vilja gå i person-vals-skola hos dig. :o)
    Och håller du inte med om att vi ju håller på att gå emot en ännu mer personifierad politisk värld?
    Mer av personval kan jag tycka har sina fördelar. Det är ju betydligt direktare demokrati och man behöver inte förlita sig på att resp parti tar fram bra listor. Så jag välkomnar mer personval.
    Men du känner ju dina väljare bäst, vi får väl se om personkultens tid är förbi om ett par månader...:o)

    SvaraRadera