måndag 22 mars 2010

Ungdomlig eller?

Var på Systemet i fredags och fick till min stora förvåning visa legitimation! Höll på att skratta ihjäl mig och kassörskan mumlade också något muntert när hon såg hur gammal jag är.

Men det visar ju att det fungerar. Det är svårt att se ålder och det är ju betydligt bättre att de frågar en gång för mycket än tvärtom.

Och i frågan om Systembolaget är jag lite kluven. Jag tycker om Systemet. Det finns massor med varor, i beställningssortimenetet i princip obegränsat antal, oerhört kunnig personal, och det är snyggt och prydligt. Men så är det ju det där med tillgängligheten. Tycker ju att man ska kunna köpa en flaska vin tillsammans med maten, eller en öl till fotbollssnacksen. Kanske är det ett bra steg till en början iallafall att på Apoteksmaner, lägga ut vissa varor, typ vin och öl till matbutiker.

Men det jag främst vill se en ändring av i alkohollagstifntningen är gårdsförsäljning. Det måste bli lagligt så snart som möjligt. Är skamligt att man inte ska få sälja de varor man själv producerar! Utredningar i frågan är tillsatta, hoppas att man kommer fram till ett potivit besked snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar