måndag 15 mars 2010

Kvinnlig helg

Ååå! vilken härlig helg det har varit. Alldeles underbar och alldeles blandad. Lördagen tillbringades i riksdagshuset, i andra kammar salen. Kom på att det är nog första gången jag är där, tror inte ens att jag varit där på studiebesök med skolan. Och shit, det är ju alldeles fantastiskt! Sååå himla enastående, det är ju där Sverige har styrts i från i hur många år som helst. Man känner histories vingslag och extra häftigt när målet är att det ska bli ens arbetsplats också. 2014, då är målet att komma ini riksdagen.
Men vad gjorde jag där då? Jo, moderatkvinnorna hade inpsirationsdag. Många inspirernde föredrag som pushar oss att göra ännu mer stordåd. Riktigt trevligt. Ännu trevligare var att det var säkert fem-sex stycken från Västmanland. Jätteroligt.
Sen när jag gick mot tåget så var det först full aktivitet vid Sagerska, sen kom Filippa och Fredrik åkande förbi mig. I en ganska stor Volkswagen minibuss med inte mer tonade rutor än att man ju såg in.
På det hela taget mycket trevligt och blandad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar