tisdag 9 mars 2010

Jag älskar företagare

Så är det äntligen tisdag och det är företagsdebatt idag. Ska bli jättespännande. Det är min första stora debatt i politiska sammanhang och visst är jag lite nervös. :o) Men mest bara exalterad och laddad.

Det är också ett väldigt tacksamt ämne. Det finns så oerhört mycket som kan bli bättre inom företagsområdet i Hallstahammar. Vi ligger just nu på plats 171 i Svenskt Näringslivs ranking. Inte helbra direkt.

Det behövs både ändringar i verksamheten, som att införa LOV, lagen om valfrihetssystem, utveckla upphandling och konkurrensutsätta fler verksamheter. Men det behövs också en attirydförändring. Servicen till företagen måste bli bättre. Hela kommunen måste börja tycka om sina företagare inte se dem som jobbiga som måste granskas eller hjälpas.
Den attitydförändringen tror jag är avgörande för hur vi kommer att utvecklas framöver. Genom att se varje enskild människa som en tillgång ändras fokuset radikalt.

Jag kommer att prata mig varm för lov, valfrihet och attitydförändring. Kom gärna och lyssna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar