lördag 27 mars 2010

Stämma - med rätt att prata

Alldeles nyss hemkommen från min första förbundsårstämma. Jätteintressant och spännande! Och det är ju så roligt, nu börjar jag lära känna fler och fler personer och då är det ju ännu roligare med sånna här tillställningar!

Inspirationstalare var Beatrice Ask och det var ett mycket trevligt och faktaspäckat tal. Vi har gjort väldigt mycket den här mandatperioden redan men det går inte att gå till val på gamla meriter så det är dags för nya planer, nya visioner och nya mål!

En av stämmomotionerna var avskaffande av turordningsreglerna i LAS, skriven av muf. Heja Muf! Bort med åldersstigna regler och gör det lättare för företagen att själva få välja vilka personer de tror är bäst för det egna företaget. Det gäller ju i synnerhet för mindre företag. Det lovade stämman att göra. Moderaterna Västmanland uttalar att turordningsreglerna i LAS ska avskaffas.

Jag fick också göra talardebut i en fullmäktigesal. Och efter lite teknikstrul som fick hjärtat att rusa lite extra, man vill ju gärna göra bra ifrån sig, så gick det hyfsat. Poängterade återigen hur viktigt det är att fortsätta vår dörrknackningskampanj. Så här i efterhand kan jag tycka att jag inte nog poängterade hur roligt det faktiskt är! Det är hur ROLIGT som helst! :o)


Men på det hela taget en mycket trevlig dag!

Och skattesänkning för pensionärer också! Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar