Som att inte vattenläckan var nog. Kommunens högsta höns Catarina Pettersson visar ännu en gång vad kommunen har för syn på sina invånare. På vlt.se säger hon: -Olyckan var inte tillräckligt stor för att gå ut med information.
Men det är väl sannslöst! Information av det här slaget, måste meddelas på direkten!
-Det sitter ingen informatör vaken på nätterna, fortsätter hon och pratar om att kommunens krisgrupp inte kallas in vid den här typen av olycka.
Det måste väl finnas mellanting? Mellanting mellan knäpptyst och att kalla in hela kommunens krisgrupp. Hur svårt hade det varit att lägga upp en blänkare på hemsidan? Behövs ingen informatör, och det går att göra det hemmifrån vilken dator som helst. Var är beredskapen? Hoppas innerligt att det finns den goda beredskap Pettersson påstår vid ännu större olyckor.
Jag ställde nyligen en fråga, flera ledamöter för Allians för Hallstahammar har också motionerat i frågan,till kommunfullmäktige bland annat angående urusla hallstahammar.se och fick till svar, att inget kommer att göras förrän efter sommaren när den nya hemsidan ska sjösättas. Så kära Hallstabor, håll tummarna för att inget händer tills dess. För då får vi inget veta, utan snällt förlita oss på privata företag som Vlt levererar informationen.
Var så säker, den här demokratifrågan är högt prioriterad hos oss. Vi brinner för samspelet mellan kommunen och alla som bor i den. Vi alla är en enhet, som har rätt att få veta vad som händer och kunna fatta egna korrekta beslut, på korrekt fullständig information.
Det är oförskämt att hantera informationsfrågan på det här sättet. Här finns en mycket tydlig skiljelinje mellan blocken.
tisdag 9 februari 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar