tisdag 2 februari 2010

Älskade Tuna

Nu är Tunaskolan såld står det i tidningen idag. Kära, älskade Tunaskolan. Mamma gick där, jag gick där och med risk för att låta som en bakåtsträvare så hade det varit trevligt om mina barn också hade fått gå där.
Alla Allianspartier var mycket kritisk till nedläggningen av skolan och menade att Nibble hade varit lämpligare att avveckla. Jag var inte politiskt aktiv då men håller helt och hållet med. Idiotiskt att lägga ner Tuna!
Men, nu är den alltså såld. För en miljon kronor. Kan hända är ett rimligt pris men känns lite knasigt. Jag och min K letar hus och det finns väldigt få för den summan...
Det ska bli bostäder i skolan, hur och på vilket sätt är inte klart än. När nu skolan är för evigt borta tycker jag att det är bra att någon tar hand om den. Vore ännu mer tragiskt att den bara skulle stå och förfalla.
Men det är med tungt hjärta jag kommer att lyssna på ombyggnadsljuden som obönhörligen kommer att komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar