onsdag 24 februari 2010

Jag - ett puckat risgryn

Iallafall om man får tro Johan Hakelius. Socialt- och känslomässigt handikappad dessutom. Inte ens det minsta lilla normalt funtad. Det låter intressant, låter lite som ett puckat risgryn som sitter under sin luva utan att våga gå ut.
I så fall är jag stolt över att vara ett puckat risgryn. För att vara politiker är absolut det roligaste som finns. Så klart finns det rötägg i vår bransch också och någon statistikfanatiker kan säkert hitta fler än lovligt bland politiker. Det sk politikerföraktet är heller inget att sticka under stolen med eller ta lättvindligt på. Utan förtroende för systemet så funkar inte Sverige.
Kan förstås vara så att JH generaliserar och inte menar varenda politiker-kotte och att jag skulle vara det lysande undantaget som bekräftar hans tes, och tänker man på saken så låter ju det rätt rimligt...;o) (OBS! Johan, ser du blinkningen?)

I slutet säger han att vi är lågutbildade och okunniga också, och det kankse stämmer för jag erkänner villigt att jag inte förstår ett dyft av hans sista slutsatser. Alldeles för många ord i konstig meningsföljd som för mig är helt obegriplig. :o) Men det bjuder jag på. Puckade risgryn vet sin begränsning.
Och Hakelius klär sig ändå snyggast av alla krönikörer, modetidningarna borde dra i dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar