fredag 5 februari 2010

Knacka dörr med Schlingmann

Helgen kommer att spenderas med mängder av härliga moderater. Det är Moderat Valfokus där den kommande valkampanjen kommer att diskuteras.
Förra veckan tackade jag ja till en specialinbjudan om att delta i utbildning om den kommande Samtalskampanjen. Stort fokus i år kommer att ligga på att prata med människor. Självklart med sociala medier men också på riktigt. Ansikte mot ansikte. Som att knacka dörr. Jag tror stenhårt på det här. Att prata med människor. Det är ju det som gör skillnad. Särskilt viktigt tror jag att det är för oss lokalpolitiker. Det är svårt att få kontakt med väljare ibland.

I går ringde de från riksorganisationen och undrade om jag kunde tänka mig att vara Per Schlingmann lite behjälplig. Jadå, sa jag. Ska vi nog kunna ordna. Så i morgon förmiddag ska jag tillsammans med Schlingmann och inbjuden media prata vikten av personliga samtal och knacka-dörr-kampanjen.

Ska bli oerhört roligt. Och särskilt som det är en av grejerna jag tror på kommer att ge bäst resultat. Och redan har jag ju en lokal knacka-dörr-kampanj inbokad. Både vi moderater ska gå, men jag ska också gå många rundor med folkpartist-Anna. Det ska bli jätteroligt. Tror att Anna och jag är ett bra team och kompletterar varandra. Och kommer också att vara ett bra bevis på att man kan samarbeta över partigränserna mot samma mål.
Majoritetsskifte i Hallstahammar. Allians för Hallstahammar.

1 kommentar:

  1. Givetvis ska vi samarbeta. Du tar ena sidan av gatan och jag den andra ;-) Här ska knackas dörr ;-)

    SvaraRadera