onsdag 9 september 2009

Jobba, jobba, jobba!

Fick just höra av en kompis som nyligen blivit arbetslös att hon var tvungen att tacka nej till jobb. Tacka nej till jobb för att hon på det sättet skulle förlora pengar. Det är alltså bättre att gå på bidrag än att jobba! Helt sjukt system!

Är ju ännu ett tydligt bevis på att Alliansen har mycket kvar på arbetsmarknadsområdet innan vi en gång för alla är borta ifrån sossarnas äckliga bidragsberoende politik.

Det ska ALLTD löna sig att jobba! Alltid, både nu och i framtiden!

2 kommentarer:

  1. Fast sånt här blir jag så förbannad på, oavsett om jag är sosse eller inte. Jag blir skitsur på alla som resonerar som så att det är "bättre" att stanna hemma från jobb eftersom man får mindre pengar än om man går hemma. Men arbetslivserfarenheten då? Foten man får in på ett jobb? Känslan av att faktiskt göra skäl för pengarna. Det är fan så mycket mer värt tycker jag. Slö inställning är vad det är. Sedan är det ju såklart snett i systemet också, klart att det inte ska vara ekonomiskt lönsamt att gå hemma. Men något måste även ändras i grundinställningen.

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med dig! Likaväl som de ekonomiska incitamenten måste justeras så är ju inställningen minst lika viktig att ändra på. Men årtionde efter årtionde av bidragstänk och dagispolitik har satt rätt djupa spår i folksjälen. Kommer att ta fler än en mandatperiod att ändra det.

    SvaraRadera