tisdag 22 september 2009

Ego-boost

Det är så himla mycket spännande som har hänt de senaste dagarna. Men det är så hysteriskt mycket på jobbet också. Vi har lämning och det är en hel del korr, och andra ändringar kvar att ordna med. Ofrivilligt nytt arbetssätt har smygimplementerats utan att resurserna har förändrats...

Menmen! Det var ju kyrkoval i söndags och det var ganska roligt att vara valförrättare. Tråkigt att valdeltagandet som vanligt var uruselt, kyrkan har en hel del att fundera där inför kommande val. Något måste göras, det är ju nästan en parodi när det bara är 12 % valdeltagande...
Men det roliga var när vi räknade rösterna. Jag är ju helt ny i kyrkopolitiken och hade väl inga större förhoppningar. Men, jag fick faktiskt en hel del kryss! Många fler än jag väntat och vi räknade ju bara vår lilla röstlokals röster! Tjohoo! Ska bli jättespännande att se det slutgiltiga resultatet. :o)
I kyrkofullmäktige ser det ut som att Kyrkans Väl behåller övertaget om än bara med ett mandat. I Kolbäck-Säby församlig blev det 5-3 till Kyrkans Väl medan Hallstahammar-Bergs resultat blev 10-11...

Och för att inte tala om den roliga festen efter Alliansdagen i lördags! :o) Massor med folk, massor med snittar och världens hyllningstal till mig! Tror ni att jag hade trevligt? ;o) Shit va roligt det var! Tack så himla himla mycket! Jag lovar att försöka leva upp till era förväntningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar