tisdag 1 december 2009

Tack för svaren!

Frågestunden var faktiskt ganska trevlig. Konstig och stel och byråkratisk och inte direkt dialogfrämjande men ordentliga svar kan man få.
För mig var det ju första gången med frågestund och med tanke på uppslutningen av allmänhet så är medborgarna i Hallstahammar som varit med på denna tillställning lätträknade. Förutom mina frågor hade en person till ställt en fråga. Men han var inte där.

Så jag fick sitta däruppe på läktaren, många meter ovanför ledamöterna. Supertrevliga växeltjejen gjorde sällskap med en microfon. Och så lästes frågorna upp från ordföranden. Rolf Hahre har en enormt, fantastisk inlevelse när han läser. Efter nästa val när han ju förhoppningsvis blir arbetslös kanske han kan satsa på en karriär som ljudboksinläsare...:o)

Fråga 1 om hur det går med Tunaskolan. Svaret från tekniska nämndens ordf var att försäljningsprocessen är i gång. Sista anbudsdagen är på torsdag. Efter det ska anbuden sammanställas och någon gång efter nyår kan vi få svar på hur det går och vad som kommer att hända.
Fråga två angående hallstahammar.se. Catarina Pettersson svarade att en helt ny hemsida är på gång och beräknas vara färdig till sommaren. Gott det, men varför görs det inte lite bättre uppdateringar på den vi har tills dess? Hennes svar på det var att det inte finns tillräckligt med personella resurser. Den nya hemsidan har jag hört talas om ganska länge nu. Vi får hoppas att sommarens deadline ligger fast och att det faktiskt blir den informativa mötesplats det har potential att vara. Vi får också hoppas att de sätter av tid för personer att sköta den också. Så att det inte blir som idag, hemsida utan liv. Räkna med att jag kommer att jobba för det.
Den tredje frågan om varför serivce i hemmet måste kosta 270 kronor ville de inte svara på. De sa att den var personlig. Note to self, skriv aldrig frågor med exempel. I exempelfall ska de tas helt ur luften för att kunna besvaras. Köper det, även om jag tycker att de kom undan lite lätt genom att spela personlig-kortet.
Men nu har jag lärt mig det. Det är skillnad på politiska texter och journalistiska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar