torsdag 23 september 2010

Tack för alla kryss!

Trots att det tar alldeles för lång tid för att mina nerver ska må rikigt bra är så iallafall riksdagsrösterna räknade. 179 kryss! På mig! Det är ju alldeles sanslöst bra för att vara en completely rookie! Jag är så jäkla glad och stolt!

Supertack verkligen!

Men spänningen är ju inte över direkt...:o) Just nu är det 5 av 9 distrikt i Hallstahammar räknade. Och jag har mest kryss av alla moderater! Shit, gissa om jag är stolt! Än kan mycket, mycket hända, men att mina dörrknackarinsatser har gett resultat är helt klart! Det är verkligen världens bästa metod!

Och kollade lite på landstingssiffrorna också. Jag står på plats fem där och från valnattsresultatet så har vi fem mandat från min valkrets. Hoppas att mina fina kryssningssiffror står sig så att ingen kryssar sig förbi mig, för landstinget ser jag mycket fram emot. Så klart såg jag ju fram emot att sitta i majoritet och väldigt direkt kunna påverka men det blir inte alltid som man tänkt sig. Väldigt spännande är det iallafall och det kommer att dröja ända tills nästa vecka innan allt är klart.

Men om jag får tala om en hemlighet. Det är faktiskt ganska skönt att valet är över. Så att man kan börja koncentrera sig på sitt vanliga liv igen. Och på det stora hela så blev det ju ett ganska bra val.

1 kommentar:

  1. 179 kryss! Och då är det inte sluträknat än! Bra jobbat, duktiga du! Och även om jag inte var berättigad att rösta i din del av landet så har du helt klart ett kryss från mig också!

    SvaraRadera