måndag 13 september 2010

Dörrknackning rules

Dörrknackningen har gått in i en ny fas för mig. Jag knackar en andra gång i många områden. De jag knackade på i våras får återbesök och det är en mycket spännande upplevelse. Många känner igen mig och det är en ny upplevelse. För att bara ha h¨llit på med politik i två år så hade jag inte väntat mig att jag skulle bli igenkänd alls. Men det är roligt. Än så länge är det bara vänliga personer, apropå den debatten jag hörde på radion idag att fler och fler fritidspolitiker får ta emot hot och obehagligheter.
Men det är även nya områden som jag ska hinna med. Idag blev jag inbjuden på choklad, och i de allra flesta fall så kan jag stå emot men inbjudaren var en gammal vän till mormor. Trevligt att se två pigga 95-åringar, klara sig helt själva, förutom med lite rut-hjälp och flexlinjen, och så innerligt hålla tummarna för att det går bra för Alliansen, även här i Hallstahammar. De hade också stenkoll på vilken plats jag stod på listorna så jag hoppas att de även gjorde en liten markering där när de tydligen röstade den första september. :o)
Det märks att det börjar dra ihop sig också. Flera av mina politikerkollegor har tagit semester och kampanjar på heltid. Jag får nöja mig med att använda all ledig tid till det, men även på jobbet kan man plocka röster...:o)

Ååå! Vad det pirrar och är roligt i magen! Det här är verkligen det roligaste som finns! Och ååå så spännande det kommer att vara på söndag. Nästan så där så att man inte vågar titta, men ändå måste för man vill inte missa en enda sekund av resultatutflödet.

Men måste bara understryka hur bra jag verkligen mår när jag får vara ute och prata med väljare. Dörrknackning är verkligen det bästa jag vet. Och också något jag är väldigt bra på, har jag märkt nu när jag både testat på radiodebatt och torgmöte. Dörrknackning is da shit! Jag önskar att jag hunnit knackat många många fler dörrar. Det är sex dagar kvar. Räkna med att alla dem kommer att gå åt till dörrknackning!

Puss knocking!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar