tisdag 16 juni 2009

Gungor för de små fjälliven?

Eller är det möjligtvis rutschkanor de menar... Lekplatser för asp var iallafall en av de stora ämnena på miljönämnden idag. Och jag inser att det är oerhört många ämnen man måste/borde/kan nörda in sig på. För att inte tala om det här med befrielse från sophämtningsavgiften. Idag var det en man som på fullaste allvar hävdade att han absolut inte får en enda sopa över. Tillexempel det här med dammsugarpåsar. Där åker det ju in lite av varje... Men icke, dem klippte han sönder. Dammet tog han hand om på ett sätt och själva påsen komposterade han. Han komposterade DAMMSUGARPÅSEN! Men shit! Vart är vi på väg? Hur snål får man bli, det där är ju på gränsen till, eller i min värld way över gränsen, till dumhet och alla andra negativa ord man kan tänka sig! Miljömedvetenhet, absolut. Men det finns ju en gräns... De var två personer i hushållet, precis som mormor och jag. Och vi försöker sortera allt vi kan, kartonger, tidningar, komposterbart, batterier, glas osv. Våra soptunnor, båda två, är iallafall fulla till bristningsgränsen varje tömning!

Betyder det att vi är ovanligt sopiga av oss? Eller ovanligt renliga? Det är dagens fråga!

By the way, apporpå soptunnor. Jag har hittat världens snyggaste marksten att göra en liten fin terass av. En terass till just spotunnorna. I stenserien som heter Ivåg, finns det dessutom både inbyggda blomkrukor och fågelbad! Det kallar jag om inte miljövänligt så iallafall djurvänligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar