torsdag 18 juni 2009

32-68, förutom jag då.

En annan reflektion från socialnämnden gjorde jag när närvarolistan skickades runt. I nämnden är det 11 ledamöter med ungefär lika många ersättare. Jag stack ut kan man säga. Inte bara för att jag fyllde i min närvaro med en grön penna, alla andra traditionellt bläckblått, utan också med min ålder. Födelsetalen sträckte sig mellan 1932 och 1968 och så jag då med -81. Jag är alltså 13 år yngre än den näst yngsta! Vad medelåldern blev hann jag inte räkna ut, ska återkomma med det.
Bra eller dåligt? Tja, lite både och kanske. Men knappast konstigt. Det jag kanske kan oroas aningens mer av är att de flesta har suttit på sina poster länge, vääääldigt länge. Erfarenhet javisst. Nytänkande, tja kankse lite svårare.

1 kommentar:

  1. Åhå, roligt med blogg! Den ser snygg ut också. Såklart.
    /D

    SvaraRadera