onsdag 27 januari 2010

Saab-lover

Grattis Spyker till Saab! Måste säga att det känns mycket bra att få ett slut på Saab-försäljningen. Jag tillhör ju de som älskar Saab. Min familj hade alltid Saab när jag var liten och när jag en gång blir stor och köper bil så ligger den bra till.
Och grattis trollhätteborna som för ett tag kan andas ut. Jobben blir kvar. Förändringens vindar kommer säkert att blåsa men lugn i stormen förväntar man sig nu.

Det är lite kul att det är en sportbilstillverkare som köpt Saab, man kan undra vem som vinner mest på köpet. Roligt tycker jag att det ska bli hur man kan kombinera bådas specialiteter och göra ännu bättre bilar. Kanske också krävs att det är en mindre bilälskare som tar hand om Saab. Mitt svenska hjärta vill ju gärna tycka att det är något speciellt med den bilen som behöver extra kärlek och omvårdnad.

Gör inte Spiker något radikalt nytt och oväntat tror jag kankse inte att Saab kommer att leva i all evighet iallafall. Men förnärvarande är det bara ett positivt besked!

Brum på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar