måndag 25 januari 2010

Bästa tävlingen

Oj, vilken föreningsdag det blev! Oväntat mycket folk strömmade till och mängder med trevliga utställare. Hallstahammars föreningsliv är något att vara stolt över. Även om det kan bli mycket bättre. Ideella eldsjälar som är beredda att lägga ner mycket tid och energi är det ont om. Från politiskt håll måste vi göra det vi kan för att behålla dessa. Vi i Allians för Hallstahammar satsar och renodlar i vår gemensamma bugdet stödet till barn- och ungdomsföreningar.

Jag har alltid varit engagerad i föreningar. Gick på judo när jag var mindre, hade superkul och åkte runt på tävlingar (resultaten, kan vi ju prata mindre om, och är i det här fallet inte särskilt relevanta...:o)). Jag har ju alltid varit en ansvarsfull person och det naturliga steget blev att bli först tränare till abrngrupper och sedan sekreterare och ledamot i styrelsen. Då var jag 15 år kankse. Och oj, vad det var roligt! Och jag lärde mig hur mycket som helst! Skulle aldrig vilja ha det ogjort. Vi hade så himla kul! Så får du chansen att engagera dig, ta den. Eller ännu hellre, skapa den själv! Vänta inte på att någon ska kasta något till dig, ta för dig själv. Det vinner alla på i längden!

Men föreningsdagen då, jo. Allians för Hallsta-hammars tävling; Mästerskap i politik blev en succé! Alla ville vara med och spå utgången av höstens val. Svarslådan var mer än full när jag lämnade montern, med ett par timmar kvar av dagen. Vilken grej! Nu ska vi sammanställa svaren, och faktiskt också se det som en lokal liten opionsmätning. Jättespännande!


Muntra montervakter. Jag, Marianne från C och Monica från KD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar