måndag 30 november 2009

Frågedags

Idag så händer det. Min debut i kommunfullmäktigesalen. Det är dags att få de tre frågorna jag skickade in i veckan besvarade. Lite nervöst är det, men mest roligt pirrigt. Och det ska bli spännande att se vilka svar jag får.

I morse ringde också biståndshandläggaren. Det finns speciell dagverksamhet inom kommunen, som ska fungera som någon form av avlastning och socialt stöd för äldre. Mormor och jag har ansökt om att kankse utforska den möjligheten, för ibland behöver jag gå på möten som tar stora delar av dagen i anspråk. Och mormor kan inte vara hemma ensam så länge. Men det blev nej på den punkten. Dagverksamheten är bara till för de som vill gå där regelbundet, en till flera dagar i veckan, i en särskild grupp. Och det är ju inte aktuellt i vårt fall.
Hjälpen vi kan få är hemtjänsten kommer hem till oss några timmar. Låter ju som ett utmärkt förslag, men prislappen är i saftigaste laget. 270 kr/timme kostar det. För tre timmar blir det 810 kronor. För att kunna betala det måste jag fakturera kunden 2500 kr. Det finns ju inte en chans i världen att det går att genomföra.
Så då tackar jag nej till det jag tänkt göra och är hemma och har mysigt med mormor istället! Familjen är viktigast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar