lördag 24 oktober 2009

Valresultat

Ojojoj! Kom hem i förmiddags och hittade en stooor hög med post. Både elektronisk och fysisk i kuvert. Och shit, va spännande post! Först öppnade jag ett brev från Svenska Kyrkan, och där stod det att jag minsann hade blivit invald som ersättare i Samfällda kyrkofullmäktige i Hallstahammar/Berg! Tycker att det ska bli hur spännande som helst! Kyrkofrågor är något underskattade och jag tror att jag kommer att tycka att det är helt rätt ställe att försöka påverka i! Och många kyrkofrågor rimmar ju också väldigt väl tillsammans med mina kärnfrågor, familjens viktighet i samhället.

Andra valresultatet hittade jag på mailen. Nästan ännu roligare! Kyrkovalet har jag ju haft koll på ett tag. Moderaterna har haft provval här i Västmanland och jag ställer ju som bekant upp i valet till både landstinget och riksdagen. I provvalet till landstinget kom jag på fjärde plats! Fjärde! Det är ju hur kul som helst! De tre som är före mig sitter alla idag redan i landstingsfullmäktige och har varit med ett bra tag. Vinnaren blev vår Hallstahammarsgruppledare Hans Strandlund. Två Hallsta-kandidater bland de fyra första! Inte dåligt!
Till riksdagsvalet hamnade jag på 11 plats. En stor framgång det också, siktar ju i det här valet mer lokalt på kommunen och landstinget, för att 2014 eller möjligtvis 2018, beroende på hur det går i kommunen, ta ett rejält tag om riksdagskanditaturen! Är så himla glad och stolt! Och det visar att man kan ta sig frammåt även om man börjar med politik i vuxen ålder! Superkul!
De slutgiltiga listorna tas den 22 november på nomineringsstämman. Hur spännande som helst!

1 kommentar:

  1. Grattis Jenny! Vår process har inte kommit lika lång ännu... Men snart så.

    SvaraRadera