fredag 9 april 2010

Jag - snart en rotaryan!

Var på min första Rotary-lunch i Hallstahammar idag. Jätteroligt. Trevliga människor, god lunch och spännande föredrag mest om Ladugårdssjön och naturvårdsarbetet länsstyrelsen bedriver där. Superspännande att se hur de öppnar upp och gör betesmark som mängder med fåglar gillar att vara i.
Men roligast är nog att jag har fått en fadder! För att man som blivande Rotary-medlem ska komma in i gemenskapen så fort och så bra som möjligt finns det ett faddersystem. Och jag har verkligen dragit vinstlotten. Har fått en av Hallstahammars driftigaste människor till fadder! Mikael Metzmaa och jag hade en lång och rolig pratstund efter lunchen och var väldigt överrens om att vi vill göra något väldigt bra av Hallstahammar. Hallstahammar kan bättre och det vill vi bevisa båda två, var och en på vårt sätt. Och man tror att ibland kommer sätten att korsa varandra och på så sätt bli dubbelt så bra!

Superfredag helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar