måndag 1 november 2010

Landstinget - här kommer jag!

Idag är det något stort som händer! Idag är det mitt första fullmäktigemöte! I Landstinget! Det ska bli så spännande. Det bortglömda valet brukar ju landstingsvalet heta. Och mina kompisar tittar lite skeptiskt på mig när jag säger att landstinget är superspännande. För det är det! För varje gång jag lär mig lite mer om landstinget så blir jag mer och mer peppad att göra ett alldeles fantastiskt jobb.

 

I onsdags hade vi gruppmöte. Det var valdags och vi skulle välja till alla utskott, styrelser och kommittéer och sådant. Förr om åren har det tydligen kunnat vara hetsiga tillställningar men oj, så lugnt och städat det gick till. Mycket bra förberett av valberedningen.

 

Jag sitter numer i Folkhälsoutskottet! Det tror jag är jätteintressant. Mycket förebyggande, mycket informerande och mycket viktigt. Att ta hand om sjuka på bästa sätt är självklart landstingets viktigaste uppgift. Men visst vore det väl bättre om så få som möjligt faktiskt behövde söka vård? Då skulle det ju finnas mer resurser för de som ännu bättre behöver det och köer och kriser blir ett minne blott.

 

Så jag ser fram emot att de kommande fyra åren arbeta i hälsans tjänst!

 


1 kommentar:

  1. Se till att ta och installera den där faxen; Tro inte att du får skicka dokument som inte är krypterade hur som helst via mail. Men om du envisas så vara bered på att det kommer ifrågasättas, av oss inom IT branchen, varför du är ute efter att slösa kommunens pengar på dyra krypteringslösningar och försvåra för övriga inblandade i informationstransaktioner.

    Tar du ditt uppdrag på allvar föreslår jag att du tar dessa koncept på allvar också. Det finns en stor anledning till varför fax fortfarande används i mycket stor omfattning.
    Och försök att inte sabba sjukvård med mera ännu mer än ni i Alliansen orsakat redan. Min fru som är nyopererad hälsar och säger att hon är inte glad över att ni orsakat så hon inte får ut ersättning för 2 veckors sjukskrivning på grund av att läkaren skrev ett ord fel i intyget. Eftersom vi har barn förstår du nog att barnbidraget gick till annat förra månaden än just vad de skulle normalt gjort.

    En direkt konsekvens av Alliansen och Moderaternas politik och syn på människor.

    Ni sänker skatten, men mixtrar med systemet så att folk går miste om rätt många tusenlappar och riskerar förlora sina jobb på kuppen.

    Och om du tycker jag låter irriterad, så kanske det inte är så konstigt, eller hur?

    Inte ett dugg imponerad.

    SvaraRadera